Měření rychlosti vozidel lze provádět více způsoby, mj. :
Stacionárním systémem
Měření okamžité rychlosti - řešení je výhodné tam, kde je zapotřebí vynutit dodržování rychlosti v nejbližším okolí radaru. Tento typ měření se výborně osvědčuje tam, kde je místo se zvýšeným rizikem výskytu dopravních nehod a nebezpečných situací. Může se jednat o přechod, zastávku, nepřehlednou zatáčku apod. Řidič musí v takovém místě upravit rychlost dle platné úpravy, pokud však po průjezdu detekčním místem zrychlí, nedojde k dokumentaci tohoto jevu.
Měření úsekové rychlosti - řešení je výhodné tam, kde je zapotřebí vynutit dodržování rychlosti v delší zóně než je jen pár metrů okolo radaru. Tento typ měření se výborně osvědčuje tam, kde je velký vliv tranzitní dopravy přes obec. Správný způsob jízdy takovým měřeným úsekem je pouze jeden – a to plynulá jízda. Právě plynulá jízda snižuje množství nebezpečných situací, snižuje hlukovou i emisní zátěž, což pomáhá zlepšit život v obci. Přínos tohoto systému je tedy v ochraně celého měřeného úseku, typicky je to několik stovek metrů.
Kombinací okamžité a úsekové rychlosti – nejúčinnější způsob zvýšení bezpečnosti silničního provozu, snížení hluku i emisí